بيشتر
شنبه 15 اردیبهشت 1403  
دوشنبه 25 آذر 1392


             به نام خدا
   بسنج اي پسر قدر دانش که دانش                        گرامي بود نزد يزدان دانش
        ازيرا بد و خوب کردار مردم                                       نسنجد خدا جز به ميزان دانش
 
   مرکز آموزش علمي- کاربردي سازمان ملي استاندارد ايران در نظر دارد که سال تحصيلي جديد با اتکا به برنامه هاي آموزشي، علمي و فرهنگي نويد بخش فصلي پربار و پرنشاط براي باروري هر چه بيشتر قابليتهاي شما عزيزان باشد. در اين راستا هماهنگي و همکاري همه مجموعه ها با انجمن هاي دانشجويي ضروري است که جز با همت و اراده ي شما عزيزان ميسر نخواهد شد. در اين راستا اميد است نه تنها به شيوه هاي مرسوم بزرگان که در ساليان اخير در سيستم علمي و فرهنگي زمينه ساز موفقيت ها و پيشرفت هاي علمي و فرهنگي بوده است عمل شود بلکه روشهاي نوين در راهکارهاي مدرن تعليم و تربيت نيز بکار برده شود.
     آنچه ما و شما را در تحقق اين امر ياري خواهد کرد همفکري، همدلي و کوشش در جهت درک معناي وسيع واژه ي ((علمي و فرهنگي)) و همچنين شناخت حيطه ي علمي و کاربردي اين دو مقوله اساسي است. اين امر ما را به حضور فعال و موثر و جهت گيري هاي مناسب در مواقع ضروري ياري مي کند و در نتيجه جامعه ي ما را تحت و الشعاع قرار داده و ما را به مسير راستين هدايت خواهد کرد. طبيعتاً آنچه به ارتقاء سطح تفکر و در نتيجه جهان بيني انسان در طول تاريخ کمک مي کند دستيابي به شناخت است. شناختي که گاه مستلزم بررسي دقيق داده ها و يافته هاي پيشينيان است و گاه نيازمند اراده ي جمعي و عملي در تحقيق و تفحص به شيوه ي متفاوت و جديد و دستيابي به آمار و يافته هاي به روز است. مديريت، اساتيد و مسولان اين مرکزدر نظر دارند که با تلاشي بي وقفه و شبانه روزي، شما عزيزان را در اين مسير ياري داده و راه را براي شما هموارتر سازند.
چشم انداز امور فرهنگي و دانشجويي:
    آنچه کماکان در دنياي مدرن، علي رغم پيشرفت روزافزون تکنولوژي ملل مختلف را از لحاظ رتبه ي جهاني متمايز مي کند مسئله ي فرهنگ و چگونگي حفظ و گسترش آن است. فرهنگ واژه ي جامع است که در برگيرنده ي حوزه هاي مختلفي مي باشد که بالاجماع هويت و شخصيت يک جامعه را تعريف مي کند. ايران با پشتوانه ي استوار تاريخي و فرهنگي اش همواره پرچمدار امور و اصول پايه هاي علوم فرهنگي است. اداب ارزشمندي چون بزرگداشت علماي دين،معرفت، فلاسفه، شعرا و پيروي از انبياء ،نياکان و حفظ و تکريم اديان آسماني بويژه دين مبين اسلام و قدر داني از شهدا و جانبازان وطن و احترام و همدلي با ايثارگران و هزاران اصل بنيادي ديگر همواره در ميان ايرانيان رايج بوده است و ما نيز در اين راه قصد داريم که اين باورها و آداب را به درستي اجرا نموده و آنها را به نسل آينده منتقل کنيم.
   در همين راستا واحد امور فرهنگي و دانشجويي مرکز علمي-کاربردي سازمان ملي استاندارد ايران در نظر دارد با آغاز سال تحصيلي جديد به کمک و ياري شما دانشجويان عزيز در جهت انجام فعاليت هاي فرهنگي اجتماعي و سياست گذاري هاي فرهنگي به اقداماتي بپردازد که به آنها اشاره خواهيم نمود:
·        ايجاد تشکل ها، نهادها و کانون و بسيج دانشجويي
·        برگزاري مراسم ديني و معنوي و بزرگداشت ائمه
·        ايجاد شوراهاي انضباطي
·        راه اندازي کارگاه هاي آموزشي و ارائه ي خدمات روانشناختي شامل( برگزاري جلسات مشاوره، اجراي آزمون، تشکيل پرونده ي سلامت، سمينارهاي بهداشت روان، مقابله با استرس و ازدواج موفق و ...)
·        راه اندازي اردوهاي تفريحي، ورزشي و آموزشي
·        تشکيل انجمن هاي ادبي جهت برگزاري مناسبت ها و بزرگداشت بزرگان ادبيات ايران.
·        تشکيل انجمن هاي دانشجويي جهت شکل گيري کرسي آزاد انديشي، تحليل مسائل روز و ...
·        ايجاد نشريه ي مستقل در مرکز و چاپ مقالات علمي و ادبي دانشجويان.
    عملي نمودن تمامي موارد ذکر شده با ياري و همگامي شما عزيزان ميسر خواهد شد و اميد بر آن داريم که در حفظ و اشاعه ي فرهنگ غني مان ثابت قدم و استوار بوده و راه را براي فرزندانمان هموار سازيم.